pondělí 27. listopadu 2023

Tahle Barbie má stetoskop

Bleska ještě stále žije a ještě stále se drží na stejné škole.
Tak píšu další report, pro jistotu ještě před zkouškovým. To proto, aby mi pak bylo trapné ty zkoušky nezvládnout a vyletět z nich, protože o mně už pár random lidí z internetu ví, že jsem budoucí dogtor. Prosím, oceňte mou slovní hříčku. 
A až budete mít někdy pocit, že se ve škole učíte o hovnech, vzpomeňte si, že jedna z mých zkouškových otázek je doslova faeces. A upřímně bych si ji strašně moc chtěla vytáhnout, protože hádejte co, na tohle mám další sbírku přiblblých slovních hříček, a když si uvědomím, že už to dneska fakt už nezachráním a to F dostanu, tak to aspoň začnu na zkoušející sypat. Když už mě mají vyrazit, tak aspoň jako hvězdu.
I would rather die standing than live kneeling.
Nicméně mi bylo řečeno, že tento semestr bude lepší než ten minulý. Upřímně mi to přijde srovnatelné s minulým zimákem, ale budu věřit dalším pověrám, a to, že letňák je úplně nejlepší.
Jak nad tím tak přemýšlím, možná že je tento semestr přece jen trošku lepší, nakonec o víkendu nedělám zpravidla nic, nebo aspoň nic moc převratného. Překvapuje mě, že jsem minulý rok byla mnohem víc přemotivovaná a tak, a teď mi přijde, že se tak nějak vyhořele plácám v režimu "naučím se jen na cvika a udělám protokol a jdu spát v osm". Je teda pravda, že jsem do mého dosavadního studia fyziologie vrazila fakt hodiny a hodiny, ráno, odpoledne, večer, ani najíst jsem se pomalu nestihla. Původně jsem totiž chtěla jít na předtermín, jako největší celebrita. 18.12., měla jsem to úplně nalinkované, dokonce jsem si rozplánovala, kdy se budu jakou otázku učit - ale záhy jsem zjistila, že pro klid své duše si to asi všechno budu muset zopakovat ještě třeba třikrát. Takže jsem si raději dala termín na začátku ledna. Kamarádčina spolubydlící mě teda nedávno přesvědčovala, že se na fyziolu naučila za sedm dní (a na patmorfu dokonce za tři dny, s tím, že přes semestr na těch cvikách prakticky nic produktivního nedělala), ale takový madman asi nakonec nebudu - ačkoliv za to má dotyčná můj obdiv, protože mně by z toho asi cvaklo.
Musím se ale pochlubit, že jsem velmi spokojená s kruhem, do kterého jsem se na tento semestr zapsala. Jo, sice mám volný pátek a prakticky i pondělí a platím za to krví středou, kdy jsem ve škole od rána do osmi do večera - ale krom toho, že můžu už ve čtvrtek spát ve svojí milované posteli, tak jsem si v kruhu našla dvě kamarádky. Minulý kruh byl sice v pohodě, ale nemyslím si, že jsem tam poznala někoho, s kým bych si opravdu sedla? A tady jsem vytvořila jakousi svatou trojici, kterým budu z pracovních důvodů tady na blogu říkat třeba Fialka a Peluška. Vlastně jsme v průběhu podzimu utvořily čtveřici, protože si Peluška adoptovala fenku z útulku a upřímně  mi pokaždé zlepší den, když ji vidím. Jo, pro ty, co neví, můžeme si do školy vodit zvířata B) Abych ale dokončila myšlenku, Fialka a Peluška mi takzvaně zvýšily welfare. Každé ráno si můžu s někým upřímně popovídat o tom, jak se mám, mám tu někoho, s kým se můžu učit a obědvat a kdo za mnou přiběhne, aby mě pozdravil a naopak - já můžu za někým doběhnout a pozdravit ho a být ve svém živlu. Obě jsou strašně zajímavé, kreativní, úžasné, šikovné a spousta dalších hezkých věcí. Je to ten typ lidí, vedle kterých můžete sedět v tichosti a stejně to bude vibení, a stejně tak si můžete spolu utahovat z věcí a vyprávět příběhy a ukazovat výrobky. Mám je fakt moc ráda a jsem za ně hrozně vděčná, opravdu jsem si nakonec vybrala nejlepší možný kruh, jaký jsem mohla.
Každopádně, aby tento článek měl i nějaký přínos pro případné čtenáře z mojí školy.
Učte se na zápočet z etologie dřív, než den předem, jakože fakt. Já to totiž neudělala, protože zaprvé jsem si řekla, že budu veterinář behaviorista, dokonce jsem si přečetla nějakou zahraniční publikaci o feromonoterapii zvířat - tak přece mě nezkosí blbý zápočet; zadruhé, pročítala jsem si ty sesbírané otázky a jedna z nich byla například "co je to generalizovaná úzkost". Nad tím ani nemusím dvakrát přemýšlet, protože v tomto bodě jsem asi chodící tahák nebo nevím. 
No, a šli jsme psát test, a hádejte co, sice ještě nevím výsledek, ale tak na 80% ho nemám a dost určitě se u pročítání mých odpovědí cvičící hodně nahlas zasmála. Fakt, že jsem prošla anatomii i histolu a všechny průběžné zápočty z fyziologie, ale pohořela jsem na psychologii zvířátek, mi skutečně srazil hřebínek. Kdybych byla kohout, tak mě uklovou. (Aspoň něco si z té etologie pamatuju, možná).  
Tímto se loučím, a jdu se učit, pro změnu ekologii

Žádné komentáře:

Okomentovat