neděle 26. listopadu 2023

Hodnotím plemena koní část 3.

Tady Bleska s dalším hodnocením plemen koní, protože mi to přijde jako vrchol zábavy a protože tím třeba nějakým záhadným způsobem vzdělám lidi o tom, jaká plemena existují.


1. Lusitano - 8/10

Není to úplně můj typ koně, nejsem taková princezna ani nemám pocit, že by Arwen byla postava, se kterou nějak extra souzním, abych na takovém koni jezdila, ale musím uznat, že barvy a hřívu mají hezké. I just think they're neat.












2. Americký curly - 8/10

Ok, tak dneska třeba nebudu taková negativní a kritická pí*a jako obvykle :D Curlyové mě vždy fascinovali, protože krom toho, že jsou barevní a kudrnatí, tak jsou ještě hypoalergenní (nějaký výzkum naznačuje, prý, že to je kvůli tomu, že jim v chlupech chybí jeden protein, který by tu reakci vyvolal, ale pokud vím, tak se to pak už nějak dál nezkoumalo).











3. Tennessee walking horse - 7/10

Bod jde dolů za ten název plemene, protože ačkoliv nejspíš nemám dyslexii, tak je pro mě bolest to napsat. Ačkoliv ráda tvrdím, že si mimochodníky nejedu, tak pokaždé, když nějakého vidím, tak jsem stejně jakože "uu ten je krásný". Ale samozřejmě to neznamená, že bych podporovala big lick, operace ocasů nebo podobné barbarské praktiky, které se týkají jejich chovu. Možná, že ani nechci podporovat chovy, ale to je příliš radikální myšlenka, kterou nejspíš nemůžu vyslovit. (opět zdravím všechny milovníky koní, kteří tvrdí, jak své zvíře mají rádi, ale pak békají, když je veřejnost proti koním na olympijských soutěžích, protože je to zkrátka nehumánní <3)










4. Normandský kob - 9/10

Ok, ten je zajímavý. A chonky. A roztomilý. Tomu dávám body. Víc mě nezajímá.









5. Falabella - 0/10

Prostě ne. Radši sekačku na trávu. Ne. Ani ty blbé puntíky jí v mých očích nepomohly, ne. To není validní zvíře prostě.








6. Saddlebred - 10/10

Asi budu nucena pozměnit své předchozí tvrzení, že si nejedu mimochodníky, protože s každým dalším to pokaždé vyvrátím. Dost možná si prostě jen nejedu ty soutěže okolo, nevím, přijdou mi prostě dementní a asi ani ne jako soutěže a prostě ugh. Taky jsem byla kdysi na tiktoku (už ho nemám, na to si moc cením své pozornosti, které už tak mám po málu) a byla jsem svědkem debaty, zda jsou některé z těchto soutěží rasistické, protože jezdkyně se tam převlékají za Arabky. Každopádně, tento koník je fakt krásný a kdybych žila v Am*rice, tak jsem první, kdo si ho pořídil.










7. Hafling - 5/10

Nemám z haflingy zkušenost, takže můžu jen dedukovat, že to prostě bude poník s poníkovským chováním a asi bych ho na jízdárně nechtěla, i když by mi výškově pasoval, fakt nevím. Dneska budu hodná, tak mu dám pět bodů.













8. PRE - 8/10

Nemám španělskou klávesnici (a andaluský kůň je prý nesprávný název), tak vám to dávám ve zkratce. Každopádně, je to takový lusitano, akorát že lusitano je z Temu a tento koník je ze Sheinu. Mně barokní plemena obvykle přijdou docela hezká a tento má fakt pěkný krk a tak. Tak vyfásne taky hezké hodnocení.










9. Shirský kůň - 4/10

Obrovský, ale také obrovsky nepraktický. Víte, co to musí být, to zvíře obstarat? Kolik sena sežere, kolik ovsa potřebuje, kolik vody? Jak by řekl můj milý, dvoumetrový kůň, při dnešní ekonomice, mr*á ti?











10. Rocky mountain horse - 10/10

Vy to nechápete, ale tohle je ta desítka mezi koňmi. Já jsem jimi posedlá. (Ano, opět mimochodník.) Hlavně protože jsem, jak jste již mohli poznat, marnivá husa, a ti koně mají hezkou barvu. Ale pozor, oni pro ta zbarvení mají speciální gen, protože se té barvě říká silver (potom je to silver black, silver bay, podle podkladového zbarvení, na ryzácích to bohužel není vidět).








11. Criollo - 11/10

Práce umění, příroda si vyhrála. Nebo teda, možná že člověk si jakože vyhrál, ale to je jedno. Strašně se mi líbí stavbou těla a barvou, přijde mi to jako takový jihoamerický padělek quartera. Teď si je prohlížím na pinterestu. A přemýšlím, že půjdu rovnou napsat mému zmiňovanému milému, jestli si pořídíme criolla. 

(jen tak mimochodem, na tohle se ho ptám pokaždé, když vidím nějaké zvíře a jsem si dost jistá, že až se budeme dívat na dokument o dinosaurech, zeptám se ho, jestli si nechce pořídit třeba stegosaura.)











12. Hannoverský kůň - 4/10

Totální tragédie. Aspoň v něčem jsem konzistentní, a to v tom, že nemám ráda teplokrevníky. Nic mi neprovedli, jen jsou zkrátka nudní, i kdyby měli deset tisíc barviček.




Žádné komentáře:

Okomentovat