čtvrtek 28. prosince 2023

Úlovky z deníku 4 - Hrnec

Tě péro, bambíno!

Vítám Vás u předposledního dílu této série. Zatím to velice nadějně vypadá, že konečně po dlouhé době dokončím nějaký projekt, který časově vyžaduje víc než jen jeden večer u počítače. Kdo by to byl tušil, že sebe samu stihnu ještě letos takto mile překvapit.

Tentokrát se držíme v časové ose od srpna do října 2022. Dnešní úryvek je o začátku nové životní kapitoly jménem "Domča". Původní zápis popisuje, jak jsme se seznámili, jak jsme si padli do oka, jak proběhlo naše první rande a následně i psychologický rozbor mých rozhodnutí, která byla vyžadována a měla velkou váhu. Pohodlně se usaďte, čeká Vás totální slaďárna. Možná proto mám od března letošního roku problémy se žaludkem a doktoři stále neví proč. Protože ještě pořád trávím tuhle totální slaďárnu. Kdo by to byl tušil, že mi zdravej vztah zkurví žaludek. Holt nic nemůže být na 100 % perfektní.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

„Hodně jsme se na pridu drželi u sebe, šli jsme spolu v průvodu zaklesnutí v sobě s mou bi vlajkou přes záda. Nasávali jsme tu úžasnou atmosféru a dělali jednu slovní hříčku za druhou.“
- 20. 8. 2022
To zní jako perfektně strávený den ♥

„Bylo to pro mě zvláštní, nikdy se mi nestalo, abych se s někým tak rychle spojila.“
- 20. 8. 2022

„A právě při vstupu do metra mi došlo, jak moc důvěřivá vůči němu jsem. Neznala jsem správnou cestu tam, mohl mě klidně vést do nějaké temné uličky a tam mě podříznout.“
- 20. 8. 2022
Bety byla natolik okouzlena, že byla připravena i umřít. xdd

„Chudák toho během chvilky věděl víc, než moje terapeutka za těch iks let co k ní chodím.“
- 20. 8. 2022

„»Kámo, Ty jsi přímo Řehoř Samsa, living rent free in my head.« - já o tom, že mi Domča nasadil brouka do hlavy.“
- 20. 8. 2022

„Pevně mě objal jednou rukou, a když jsme se od sebe odtáhli, vytasil na mě kytku - nádhernou modrou hortenzii s chryzantémou a staticí v růžové barvě. Ekstrémně biseksuální kytice.“
- 24. 8. 2022

„Já: »Mám pocit, že ve mně probíhá termojaderná fúze.«
Domča:
»Hej ty víš jak na mě.«“
- 24. 8. 2022

„Taky jsem Domču seznámila s Mikešem! Mikeškovi se líbil, dokonce se od něj nechal pohladit na tlapce! To je pro mě taky moc důležité.“
- 24. 8. 2022

„Krásně voněl a měl jemné vlasy, měla jsem potřebu do nich neustále sahat.“
- 24. 8. 2022
Pamatuju si, jak mi bylo hrozně líto si nechat vyprat šaty, které jsem měla na našem prvním rande, protože pořád voněly po něm a já o tu vůni nechtěla přijít. ♥

„Smála jsem se, když jsem mu po chvilce mazlení vybírala z vousů kočičí chlup. To byla jasná známka toho, že už je můj.“
- 24. 8. 2022

„Poprvé pro mě mluvení o Grafitovi nebylo traumatizující, ale spíše se mi ulevilo. Díky Domčovi jsem si uvědomila, že se tomuhle tématu nemohu vyhýbat donekonečna, protože čím víc se snažím přehlížet lvy, tím víc je to pro mě triggering a víc si to trauma připomínám. »Nemysli na růžového slona.« Cítím, že teď jsem o krok blíže k tomu, abych to překonala. Přichází změna. A já se jí nebojím.“
- 24. 8. 2022

„Možná jsem dneska kousla do svačiny. Nebo se možná vykousla se Svačinou.“
- 19. 8. 2022

„Oba si přejeme zdravý vztah. A já jsem na něj připravena.“
- 16. 9. 2022

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

„Grafit byl strup, který jsem si za těch sedm let párkrát sedřela a hodně to bolelo. Proto jsem si stále opakovala, že si na něj nesmím sahat a nesmím ho sloupnout, aby se mi zahojil. [...] Jenže teď se mi díky Domčovi po dlouhé době trochu strhnul a já zjistila, že to je dobře, protože se ukázalo, že je pod ním docela dost hnisu a že je to špatné.“
- září 2022

„Do mého života přichází nový lev.“
- září 2022

„Čím víc jsem ho poznávala, tím víc jsem ho milovala.“
- 15. 10. 2022
Tohle bylo pro mě něco hodně nového, protože mé dvě předešlé velké lásky jsem nejdřív dobře znala, a až z toho dlouhodobého přátelství se vyvinula láska. Do Domči jsem se ale zamilovala ještě v době, kdy jsem ho teprve blíže poznávala, a o to intenzivnější to bylo.

„Potom ale přišly zvláštní propady, většinou v noci, když jsem na noční směně overthinkovala píčoviny, jako vždy.“
- 15. 10. 2022
Ach, jak moc mi chybí noční směny.

„I přes to všechno mě ale Domča ujišťoval, že necouvá a že si za svým rozhodnutím stojí. Nebojí se vztahu se mnou. Ach, můj sladký, pošetilý chlapče, ještě nevíš, co Tě se mnou čeká. Ani já to ještě nevím, to je na tom to nejhorší.“
- 15. 10. 2022

„Uvnitř mé hlavy se odehrával epický souboj dvou vačic, jedné emocionální, druhé racionální. Bojovaly o zbytky odpadků, kterých jsem měla plnou zahradu. Kdybych bývala měla zahradu uklizenou, klidně bych obě tyhle vačice krmila, aby spolu nemusely zápasit o přežití. Jenže bohužel, toho smetí se za ta léta na mé zahradě nahromadilo vážně hodně a já s úklidem začala až teď, takže to zabere čas, než těmto vačicím vytvořím příznivé podmínky pro život. Věřím ale, že se mi to časem povede, už teď je to o něco lepší. ♥“
- 15. 10. 2022
Nádherné. Jak jinak popsat své emoce, než skrze vačice. Pamatuji si, že moje terapeutka z toho tehdy byla lehce v šoku. Je mi jí občas hodně líto.

„Řešila jsem tohle s terapeutkou, a ona si všeimla docela dost důležité věci: mnoho věcí prožívám až moc intenzivně, ačkoliv pro někoho by to byly jen povrchové věci. Jenže z nějakého důvodu se zaměřuji pouze na ty ekstrémní emoce, které mají maksimální hodnotu, a ty ostatní, byť jsou také velmi silné, zpochybňuji. Zatím ani jedna z nás nepřišla na to, proč takové tendence mám, alespoň už ale přibližně tuším, odkud vítr vane.“
- 18. 10. 2022
Je hrozně fascinující tohle po delší době číst. Teď po roce už totiž možná tuším odpověď, nebo alespoň její část. Většina mých vztahů, ať už to byl vztah s Davidem, ale i vztahy s mými rodiči, hodně stály na úzkosti. Musela jsem chodit po špičkách, abych si své milované nijak nerozkmotřila, protože opravdu stačilo málo, a vznikl konflikt - David, máma, táta, všichni tři v tomhle byli stejní. A právě tahle neutuchající úzkost živila intenzitu mých vztahů a citů do nich vložených. Všechny moje emoce byly mnohonásobně posíleny adrenalinem a strachem. Takhle jsem se už odjakživa učila milovat; se strachem.
S Domčou se mi ale tohle nedělo (a dodnes stále neděje), nemusím být neustále ve střehu a neprožívám tenhle survival mode, který byl ještě před rokem klíčový pro většinu mých vztahů. Proto jsem si tehdy nebyla jistá, zda ho opravdu miluju - protože poprvé v životě jsem milovala jinak. Pokojně. Bez ohrožení. A to mi produkovalo v hlavě jinou chemii, než na jakou jsem byla doposud zvyklá.
Zajímavé, jak člověk dokáže s odstupem času prozřít.

„Neuměla jsem sama sobě poskytnout lásku a validaci, a tak jsem tyto věci hledala v jiných lidech. [...] David byl tím člověkem, který mě miloval, když jsem to já neuměla. Miloval mě za nás oba. [...] Tato eksterní validace od Davida se stala mou drogou, a já si byla jistá, že se ufetuju k smrti.“
- 21. 10. 2022
Au. Let's never do that again, plz.

„Celá má budoucnost a eksistence závisela na tomto slovenském troubovi.“
- 21. 10. 2022
PLEASE, LET'S NEVER DO THAT AGAIN, JUST READING ABOUT IT HURTS AF

„Faktem však je, že jakmile jsem si uvědomila svou pravou hodnotu a konečně jsem si sebe samu zamilovala, začaly problémy v našem vztahu [s Davidem]. Už se se mnou nedalo tak snadno manipulovat, protože závislost opadla, a já fetovala čím dál tím míň. Až jednoho krásného dne jsem tyhle drogy zahodila úplně.“
- 21. 10. 2022
((Doufám, že sem nemusím dávat upozornění, že se jedná o metaforu. Mluvím tady o závislosti na druhých lidech, ne doslovné drogové závislosti. Nikdy jsem žádné drogy neužívala, jen jsem měla těžké mommy a daddy issues, které způsobovaly, že jsem potřebovala jiné lidi k tomu, abych se měla aspoň trochu ráda.))

„Proto nejsem na Domčovi závislá. Proto můžu nyní započít zdravý a netoksický vztah, ve kterém nebude ta samá citová závislost, jakou jsem prožívala s Davidem. Protože teď miluji Domču i sebe zároveň.“
- 21. 10. 2022
Slay, queen <3

„Nejvíc mi ale pomohla terapeutka, která mi řekla velmi důležitou větu: »Alžběto, při vší úctě, nejste natolik mocná, abyste ničila lidem životy.«
- 21. 10. 2022
Prosím, dovolte mi touto glosou vyjádřit, jak moc (platonicky) miluji svou terapeutku a jak moc mi tahle věta pomohla. Bože, to je tak geniální ženská, já ji prostě totálně žeru. Všem vám přeji, abyste ve svém životě měli stejně dobrou terapeutku, jako je ta moje. Konec hlášení.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 A tímto zakončuji předposlední článek této série; textem od Hayley Williams a básničkou od Domči, kterou mi napsal k narozeninám. Když jsme si tímto krásně otevřeli kapitolu jménem "Domča", příště si oficiálně zakončíme kapitolu jménem "David", abychom neměli rozečtené dvě kapitoly najednou. Ale to si necháme až na příští rok, chichi.

Žádné komentáře:

Okomentovat