čtvrtek 15. října 2020

Důvody, proč milovat krávy

Cs tady Sonic
Všimla jsem si, že strašně moc zvířat je hrozně podceňovaných. Třeba takovým ptakopyskům se vůbec nedostane stejné množství lásky jako vlkům. Když někomu řeknu že existuje zvířátko jménem kynkažu, tak ani neví o co jde.
A jedno z takových podceňovaných zvířat jsou krávy. Většina lidí, co se nepohybuje ve veganských kruzích, bere krávy jako hloupá páchnoucí stvoření.

A já jsem tu samozřejmě od toho, abych to vyvrátila a zničila vám dětství 😎 takže tady máte výčet bodů proč jsou krávy perfektní:

1. Inteligence, empatie a vůbec, krávy jsou charaktery. V jejich stádech vznikají vztahy složité skoro jako v mexických telenovelách. Ta se kamarádí s tou, další zase hlídá telata, když se jedna cítí smutná, tak ostatní smutní s ní. Jo a taky se mezi sebou občas nesnášejí. Krom toho si taková kráva pamatuje až šedesát dalších členů stáda. Jo, a když se dělaly výzkumy, tak přišli na to, že nejen že tato zvířata dokážou vyřešit problémy v podobě otevírání branek a podobně, ale když jim to docvakne, tak jsou z toho nadšené. To je přece strašně pure.

2. Plemena. Strašně moc plemen. Každý si tu najde favorita ne že ne. Česká červinka, která je celá zrzavá ale má růžový čumák? Fjäll, co vypadá jak appaloosa? Naprosto dokonalý texas longhorn? Maličký dexter? 
Krávy přicházejí ve všech barvách a tvarech. Jo a nesmíme zapomenout na zebu, s hrby, třeba brahmanky jsou nádherné. 
3. Však jsou to vlastně takové přerostlé kočky, co žerou seno. Change my mind. Kdo se někdy nemazlil s turem domácím, jako by nežil. To říkám jen protože mám to privilegium pomáhat na azylové farmě, jinak bych tu brečela, že jsem si nikdy nehladila vola.

4. Vykonaly a pořád vykonávají obrovskou a často bohužel velice nepříjemnou službu lidstvu a zaslouží si, aby se více bojovalo minimálně za jejich welfare. Vždy se dá udělat víc, i kdyby mělo jít o blbé drbátko do výběhu. Nebo výběh samotný. Nechci zabrušovat do depresivních detailů, abych neměla mental breakdown a nemusela z nich zase vybrušovat, ale určitě by bylo hezké si tohle uvědomit ❤️

5. Apparently existuje aesthetic co se jmenuje cowcore a upřímně mi to otevírá srdeční čakru a čistí auru. Takže doporučuji 👌

To by bylo asi všechno. Zatím. Jedna z věcí, kterou ode mě můžete krom 420 určitě čekat, je animal appreciation time. Když už jsme u toho, vygooglete si turaka, ten pták je perfektní. 

1 komentář:

  1. mám hrozně ráda ten skotskej skot, máme je tady na Jizerce a jsou cute af ♥ also ty texaský longhorni jsou mega krutopřísní, mám z nich bobky

    OdpovědětVymazat